Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Rower ściąga w bok. Możliwe przyczyny problemu
Czasem możemy mieć wrażenie, że nasz rower nieco ściąga w prawą lub lewą stronę. Fachowcy z serwisów rowerowych sugerują, aby nie lekceważyć takich sygnałów, ponieważ z czasem problem może się pogłębiać, co ma negatywny wpływ na komfort jazdy. Sprawdź, jakie są najczęstsze przyczyny takiego zachowania jednośladu i co można z tym zrobić.
Może potrzebne jest wycentrowanie kół w serwisie?
Jeśli rower jest dość intensywnie eksploatowany, po pewnym czasie może dojść do usterki polegającej na osłabieniu naciągu szprych, która popularnie nazywana jest „zósemkowaniem” się koła. Jednym z efektów takiej awarii może być właśnie ściąganie kierownicy w bok. Konieczne wówczas jest wycentrowanie kół. Jest to zabieg, który wymaga naprawdę sporej precyzji i cierpliwości. Naprawy można spróbować dokonać samodzielnie, najczęściej jednak jest ona wykonywana w profesjonalnym serwisie rowerowym. W Bielsku-Białej i innych dużych miastach na wyposażeniu takich warsztatów najczęściej jest już bowiem specjalna centrownica, dzięki której usługa wykonywana jest szybko i sprawnie.
Inne możliwe przyczyny
Fachowcy z serwisu rowerowego BikeWorkshop podkreślają jednak, że „zósemkowanie się” to tylko jedna z możliwych przyczyn ściągania w bok. Często przyczyny problemu są znacznie bardziej prozaiczne i łatwe to wyeliminowania. Niejednokrotnie wystarczy tylko odpowiednio wyregulować siodełko, które nie było właściwie ustawione w stosunku do ramy. Winowajcą może być także krzywy bieżnik w oponie, którą w takiej sytuacji należy jak najszybciej wymienić. Wśród przyczyn ściągania roweru w bok wskazuje się także takie czynniki jak złe ustawienie kierownicy, krzywy mostek lub za mocno skręcone stery.
Jeśli nie czujemy się na siłach, aby samemu ustalić przyczynę usterki, warto oddać rower do sprawdzonego serwisu rowerowego. Fachowcy z pewnością szybko znajdą źródło problemu i będą wiedzieli, jak mu zaradzić. Gdy brak nam odpowiedniego sprzętu, wiedzy i doświadczenia, samodzielne próby naprawy usterki niewiadomego pochodzenia mogą przynieść więcej frustracji niż pożytku. Nie zmienia to jednak faktu, że warto mieć podstawową wiedzę na temat pielęgnacji i konserwacji roweru, aby móc samodzielnie poradzić sobie z mniej skomplikowanymi problemami.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana